Shadow of War
FABUŁA
Akcja gry jest kontynuacją poprzedniej części cyklu. Głównym bohater nazywa się Talion, który był strażnikiem Czarnej Bramy. Przebieg fabuły koncentruje się na Celebrimborze, który zajmował się wykuwaniem pierścieni władzy. Jako zjawa nawiązuje współpracuje z Talionem będąc w jego ciele. Wykuty zostaje nowy pierścień, dzięki któremu Talion może zostać królem oraz pomóc w zgromadzeniu armii mającej powstrzymać Saurona i jego siły
ROZGRYWKA
Główna rozgrywka pozostała bez zmian, z odświeżeniem formuły. Gra jest rodzaju action-RPG, w której główny bohater, stawiają czoło armii Saurona. Dysponuje on różnymi umiejętnościami przydającymi się w walce i podczas eksploracji otwartego świata. Nowością w grze są smoki służące do przemieszczania się i walki. Dodano więcej hub/baz wypadowych oraz powiększono obszar map[3].
Miejscem gry jest otwarty świat, który można dowolnie eksplorować pieszo lub wierzchem na wielu stworach. Obejmuje ona lokacje: Minas Ithil (Minas Morgul), Cirith Ungol, Gorgoroth, fortecę nad jeziorem Nurnen i Seregost. Zdolności głównej postaci pozwalają na pokonywanie przeszkód w terenie, wspinanie po ścianach czy dalekie skoki. Element walki opiera się na kombinacji ataków i kontr oraz eliminacji wroga po cichu przy pomocy skradania się. Przy pomocy Celebrimbora można opętać wrogiego żołnierza, z którego umysłu czerpiemy informacje, których prawdziwość i przydatność zależy od poziomu umiejętności bohatera, o dowódcach wrogiej armii[4].
Większy nacisk położono na elementy RPG. W grze umieszczony został spory wybór ekwipunku o różnych parametrach. Od wyboru gracza, zależy ewolucja nowych wrogów lub towarzyszy. W zależności od tego, jak się ich traktuje mogą ponownie dołączyć do wroga. Przeciwnicy są podzieleni na siedem plemion o różnych wadach i zaletach. Oprócz zabijania przeciwników dobiera się strategię, przy pomocy, której przejęta zostaje kontrola nad fortecą nieprzyjaciela. Udana operacja nie oznacza, że zamek pozostaje pod naszym władaniem, gdyż może zostać odbity. Można, w takim przypadku, wydać rozkaz generałowi, do prowadzenia obrony. Zdobycie twierdzy oznacza przejęcie kontroli nad regionem Mordoru[3] .
Udostępniony graczom został tryb multiplayer. Gracze mogą odbijać swoje fortece, grając towarzysko lub rankingowo[3].
Stworzony został system mikrotransakcji pozwalający kupować przedmioty przydatne w grze za prawdziwe pieniądze[3].
Okradając zabitych wrogów, znajduje się nowe uzbrojenie i pancerz. Broń i zbroje zostały opisane są wieloma współczynnikami. Niektóre elementy ekwipunku posiadają unikalne cechy dodatkowe, których odblokowanie wymaga wykonania zadania. Wyposażenie można ulepszać przy pomocy specjalnych klejnotów, a nowy Pierścień Władzy przy pomocy run. Występują również umiejętności aktywne i pasywne, do których dostęp odblokowany zostaje w miarę zwiększenia poziomu gracza[4].